Є кілька
причин, чому діти нас не розуміють, і сім способів говорити так, щоб вони
дослухалися до нас.
Причини
нерозуміння
Діти взагалі влаштовані інакше, ніж дорослі. І через цю «іншість» вони
дійсно часто не розуміють нас. Або розуміють, та зовсім не так, і бачать зовсім
не те, що ми мали на увазі.
Говоріть
з дітьми їх мовою, і вони прекрасно зрозуміють, від чого ви хочете їх
застерегти.
Поясність наочно
і образно
Щоб дитина як
слід запам’ятала будь-що, їй мало почути. Вона має:
•
побачити
•
відчути
•
сприйняти через органи чуття і емоційно.
Отже,
хочете, аби дитина вас зрозуміла, по-справжньому зрозуміла, — створіть образ і
задійте її органи чуття..
Грайтеся
Всі «уроки безпеки» повинні проходити ось так — ненав’язливо, в ігровій
формі. Чому? Тому що грати для дітей так само природно, як ходити чи дихати.
Коли граєте, будь-які поради сприймаються зовсім інакше, без внутрішнього протесту.
Розповідайте
казки
|
Один
з найкращих способів щось донести до дитини — розповісти казки, де в такі ситуації потрапляють милі персонажі, яких дитина,
можуть бути, несвідомо співвідносити з собою.
Уроки
між іншим
Те, що нав’язане з-під палки, — засвоюється важко. Винен той самий
внутрішній протест! Головний принцип навчання — вчить так, щоб дитина захотіла
вчитися.
Посадити дитину і прочитати їй
лекцію — це можливо. Неможливо заставити її слухати це цілу годину.
Покажіть, як
треба робити правильно
Якщо ви хочете дати дитині рости і розвиватися, вам доведеться навчитися
протистояти суспільній думці. Трафаретам, звичкам, правилам давньої давності,
думці перехожих, яким до всього є діло.
Підступне «ні»
Про
підступність «не» і «ні »багато хто з батьків вже знають. Ну не хоче наша
підсвідомість його сприймати!
Будь-яку
заборону наша психіка зустрічає в штики.
Отже,
ваша мова має бути позитивною і конкретною (напр.. - замість «не біжи» - «іди
спокійно»).
Повторюйте
по-різному
Будь-яка нова інформація поступає в короткочасну пам’ять. Там вона
зберігається приблизно дні три, а потім або витирається, або переходить у
пам’ять довготривалу, тобто запам’ятається надовго.
Інформація
переходить в довготривалу пам’ять:
•
коли інформація
яскрава, емоційна
•
коли людина
повторює її, повертається до неї. Цим вона начебто говорить мозкові: мені
знадобиться, це важливо, пам’ятай!
Повторення
повинно відбуватися різними способами. Про одне і те саме — по- різному!
Комментариев нет:
Отправить комментарий